Regulamin zamawiania i publikacji reklam w czasopismach i na stronach internetowych Agencji Promocji Rolnictwa i Agrobiznesu APRA
- Podstawą do publikacji reklam w czasopismach i na stronach internetowych wydawcy – Agencji Promocji Rolnictwa i Agrobiznesu APRA – jest zlecenie podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania zleceniodawcy.
- Składający zlecenie po raz pierwszy, oprócz danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT, dostarcza wydawcy dokument stanowiący podstawę prowadzenia działalności gospodarczej zleceniodawcy: regon, wpis do KRS lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej.
- Zlecenie reklamy musi być złożone nie później niż w terminie określonym w obowiązującym cenniku.
- Jeśli cennik zostanie zmieniony podczas realizacji długoterminowego zlecenia, nowe ceny wchodzą w życie po dwóch miesiącach od daty ich wprowadzenia. Zmiana cennika może nastąpić na przełomie roku.
- Ewentualna rezygnacja z zamówienia, wyłącznie pisemna, może zostać złożona nie później niż dwa tygodnie przed ostatecznym terminem przyjmowania zleceń. Rezygnacja po tym terminie daje wydawcy prawo do obciążenia zleceniodawcy pełną wartością reklamy określoną w zleceniu.
- Faktury są wystawiane po ukazaniu się reklamy, a płatność musi nastąpić w ciągu 14 dni od wystawienia faktury.
- W przypadku opóźnienia płatności zleceniodawca zostaje obciążony ustawowymi odsetkami karnymi za każdy dzień zwłoki.
- Wydawca ma prawo wstrzymać realizację zlecenia lub odmówić przyjęcia nowego zlecenia, jeśli wystawione dotychczas faktury nie zostały opłacone.
- Zleceniodawca składający pierwsze zlecenie uiszcza przedpłatę w wysokości 50 proc. wartości zlecenia, w przypadku zleceń długoterminowych – 50 proc. wartości pierwszej emisji.
- W przypadku rezygnacji z części reklam w cyklu długoterminowym wydawca koryguje kwoty udzielonych rabatów stosownie do zrealizowanych emisji.
- Oczekiwania zleceniodawcy dotyczące wielkości i umiejscowienia reklamy w czasopiśmie lub na stronie internetowej mogą być spełnione, jeżeli zlecenie złożono w określonym w cenniku terminie i warunki techniczne umożliwiają spełnienie oczekiwań.
- Ostateczny termin przyjmowania materiałów do druku jest określony w cenniku.
- W przypadku opóźnienia w dostarczeniu materiałów do publikacji wydawca nie gwarantuje spełnienia oczekiwań określonych w zleceniu, zwłaszcza dotyczących miejsca i terminu publikacji.
- Opóźnienie w dostarczaniu materiałów do zleceń długoterminowych upoważnia wydawcę do opublikowania reklamy zamieszczonej w poprzednim numerze czasopisma.
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych reklam.
- Wydawca nie odpowiada za przerwy w emisji reklamy w internecie wynikłe z okoliczności od wydawcy niezależnych.
- Dostarczając znaki towarowe i inne materiały potrzebne do graficznego przygotowania reklamy zamawiający gwarantuje, że jest uprawniony do korzystania z nich i bierze na siebie pełną odpowiedzialność za ich ewentualne niezgodne z prawem użycie.
- Wydawca może odmówić zamieszczenia reklamy, jeśli:
a) narusza ona przepisy prawa i dobre obyczaje,
b) jest sprzeczna z linią programową wydawcy, profilem wydawnictwa i charakterem publikacji,
c) stanowi konkurencję dla działalności prowadzonej przez wydawnictwo lub podmioty z nim powiązane,
d) nie odpowiada wymogom technicznym.
- Reklamacje przyjmowane są tylko w formie pisemnej do końca miesiąca, w którym opublikowano reklamę.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji maksymalne odszkodowanie odpowiada wartości reklamy.
- Zlecenie reklamy jest równoznaczne z akceptacją powyższych warunków zamawiania i publikacji reklam.