Młodzież aktywnie edukuje o OZE
2023-02-10
Europa od dłuższego czasu zmaga się z kryzysem energetycznym. Wśród rozwiązań, które mogą pomóc często pojawia się tematyka energii odnawialnej i energetyki jądrowej. Według badań CBOS z 2022 r., poparcie wśród Polaków dotyczące tego ostatniego źródła energii wzrosło aż 75%. Organizatorzy największej w Polsce olimpiady projektów społecznych „Zwolnieni z Teorii” zauważają zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii wśród młodzieży. W ramach programu „Energia w nauce” młodzi ludzie realizują w swoich miastach akcje edukacyjne dla najmłodszych oraz publikują materiały w mediach społecznościowych. Jakie działania planują nastolatki w kwestii OZE? Młodzież działająca w Olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii” chce, aby Polacy wiedzieli, czym jest OZE i jakie korzyści dla portfela i planety płyną z tego rozwiązania. Młodzi edukują społeczeństwo, zaczynając od najmłodszych, aby następne pokolenia miały wiedzę w zakresie energii oraz jej oszczędzania. Przykładem takiego działania jest zespół z II Liceum Ogólnokształcącego im. Krzysztofa Baczyńskiego z Konina, autorzy projektu „oEnergii”, którzy postawili sobie za cel kształtowanie w społeczeństwie właściwych postaw związanych z oszczędzaniem energii i energetyką. Podobny cel ma zespół „Napędzani Zieloną Energią”, tworzy go 10 osób z XI Liceum Ogólnokształcącego im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku. Autorzy projektu publikują materiały oraz organizują warsztaty o energii przyszłości, oszczędności i naukach ścisłych. Pokazanie chęci robienia czegoś dobrego oraz sumienne realizowanie projektów pomaga w dłuższej perspektywie planecie i im samym. Zaangażowani młodzi to przyszli, świadomi pracownicy i konsumenci. Zauważa to Enea, jeden z największych koncernów energetycznych w Polsce i wieloletni partner Olimpiady „Zwolnieni z Teorii”.
Komentarze
Brak komentarzy