Nabór wniosków na usuwanie nielegalnie nagromadzonych odpadów
2025-09-30
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) rozpoczął nabór wniosków o dofinansowanie usuwania nielegalnie składowanych odpadów. Wnioski można składać od 15 września do 28 listopada br. Budżet naboru wynosi 300 mln zł i ma być przeznaczony na usunięcie odpadów z 15 wybranych lokalizacji. Realizacja programu ograniczy zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi oraz możliwości zaistnienia nieodwracalnych szkód w środowisku. Dofinansowanie może być udzielone na usunięcie i zagospodarowanie niewłaściwie składowanych lub magazynowanych odpadów. Przewidziane jest dofinansowanie w formie bezzwrotnej nawet do 100% kosztów kwalifikowanych.
Beneficjentami programu mogą zostać podmioty zobowiązane do usunięcia odpadów zgodnie z art. 26a ustawy o odpadach z lokalizacji wskazanych w załączniku do programu:
- gmina Głogów – woj. dolnośląskie,
- gmina Częstochowa – woj. śląskie,
- gmina Mykanów, miejscowość Pasieka – woj. śląskie,
- gmina Bolesławiec – woj. dolnośląskie,
- gmina Knurów – woj. śląskie,
- powiat miasto Gliwice – woj. śląskie,
- gmina Dobrcz – woj. kujawsko-pomorskie,
- gmina Rozdrażew – woj. wielkopolskie,
- gmina Chodów – woj. wielkopolskie,
- gmina Dygowo – woj. zachodniopomorskie,
- gmina Strumień – woj. śląskie,
- gmina Hażlach, miejscowość Kończyce Wielkie – woj. śląskie,
- gmina Miechów – woj. małopolskie,
- gmina Hażlach, miejscowość Zamarski – woj. śląskie,
- gmina Kleszczów, miejscowość Rogowiec – woj. łódzkie.
Program Usuwanie nielegalnie nagromadzonych odpadów realizowany będzie w latach 2025-2035, a jego całkowity budżet wynosi 500 mln zł.
Źródło: NFOŚiGW
Komentarze
Brak komentarzy